تولیدی بزرگ دیفیوزر حباب درشت دیسکی

شاید برایتان سوال شود که اصلا دیفیوزر چیست ؟ دیفیوزر در واقع همان پخش کننده های هوا می باشد.در روش هوا دهی عمقی به متظور انتقال و تزریق مناسب هوا به آب ، استفاده از دیفیوزر حباب درشت دیسکی به دلیل تولید حباب هایی با اندازه ایده آل توصیه می شود .هر قدر حباب های هوا بزرگتر باشند ، راندمان انتقال اکسیژن به آب به دلیل کاهش سطح تماس کمتر خواهد شد و این به معنای کارایی بهتر دیفیوزر های حباب درشت نسبت به حباب ریز استتولیدی بزرگ دیفیوزر حباب درشت دیسکی

اطلاعاتی درباره دیفیوزر حباب درشت دیسکی

اطلاعاتی درباره دیفیوزر حباب درشت دیسکی به طور کلی دو نوع دیفیوزر هوادهی وجود دارد :

دیفیوزر حباب ریز و حباب درشت .اکنون به توصیف تفاوت بین این دو نوع دیفیوزر میپردازیم.هر چند دیفیوزر های حباب ریز و حباب درشت هر دو از طریق هوادهی حباب کار میکنند ، مهم است که برخی از ویژگی های متمایز در طراحی و عملکرد آن ها بررسی کنید. دیفیوزر های حباب ریز، حباب قطر کمتری را برای فرآیند هوادهی تولید می کنند.این حباب ها به طور معمول ۱ تا ۳ میلی متر قطر دارند.در سمت دیگر ، دیفیوزر های حباب درشت قطر بیشتری از حباب ها را برای آبزیان ایجاد می کند.هوادهی حباب ریز ها معمولا ۲٪ راندمان انتقال اکسیژن استاندارد را در حین هوادهی افزایش میدهد.در عوض دیفیوزر های حباب درشت در حین هوادهی ۱٪ یا کمتر ایجاد می کند.

دیفیوزر های دیسکی شامل یک غشای لاستیکی EPDM است که بر روی صفحه نصب شده است . این نوع از دیفیوزر ها در برابر باکتری و رسوب دهی بسیار مقاوم است . با جریان هوای فشرده شده از طریق غشای لاستیک منبسط می شود. این انبساط سوراخ های کوچک را باز میکند و هزاران حباب را درون آب آزاد میکند . بازار دیفیوزر های دیسکی در عملکرد خود بسیار موفق است اما نسبت به سایر انواع دیفیوزر ها نصب آنها پیچیده تر است.

توزیع دیفیوزر حباب درشت دیسکی

توزیع دیفیوزر حباب درشت دیسکی واردات و توزیع دیفیوزر از برند های مختلف در پنچ مدل دیسکی ، تیوبی ، ممبرانی ، صفحه ای و شلنگی انجام می شود.

دیفیوزر های Kamair از تایوان و jager از آلمان در میان دیگر دیفیوزر ها ، عملکرد بهتری داشته اند.

اکنون به طور کلی نگاهی به مزیت های دیفیوزر های درشت دیسکی می اندازیم 

  • تامین اکسیژن مورد نیاز آبزیان
  • اختلاط بیشتر و پرهیز از فضای مرده برای سیستم
  • تزریق بهینه اکسیژن با انرژی فراوان
  • افت فشار کم
  • تسریع در جداسازی چربی و روغن

همچنین از جمله کاربرد های متداول دیفیوزر ها می توان اشاره کرد به :

  1. تصفیه فاضلاب شهری و خانگی
  2. تصفیه فاضلاب دارویی و نساجی
  3. تصفیه فاضلاب رستوران ها و تفریحگاه ها
  4. تصفیه استخر های پرورش ماهی
  5. هوادهی سیستم لجن فعال فاضلاب
  6. تصفیه فاضلاب صنعتی
  7. تصفیه های بیولوژیک

صنعت تولید و توزیع دیفیوزر در ایران نیز تا حد قابل قبولی شناخته شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است و امروزه در بسیاری از صنایع آبی ، مورد استفاده قرار میگیرد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما